BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 12, 2010

Selera Korea... sedap giler makanan org Korea. yum..yum..yum.. nasib baik x giler hahahaha

salam smue!!!

smlm sblm balik keje, sprt biasa... aku akan lepak dulu kat opis fazilah. kot2 nak brgossip ke ape ke kan hahaha. tiba2 je kitorg buat last minute decision. nak pg makan mlm  kat luar. mula2 ingat nak pg Shogun tp tiba2 fazilah dpt tmpt lain plak. kat Seoul Garden... restoran makanan Korea. Minah tu kan memang hantu Korea. so aku ikut je...janji halal & sedap tu je yg pntg

aku call kakak aku sbb nak mintak izin nak bw anak dia pg skali. ye la... diorg kan hantu Korea gak. masa aku call tu x de plak dia kata x blh. dia kata ok je. bila aku smpi rumah, tiba2 anak2 dia kata x jd ikut sbb ibu dah beli lauk. adoyyai sabor je la aku. kan senang klu dia ckp awal2 yg dia dah beli lauk. bknnye aku marah pon. aku just nak jaga hati anak2 dia je tu pasal aku ajak. kang kecik hati plak aku x ajak diorg pg mkn kat restoran Korea. Klu diorg ckp awal2 tentu aku x balik rumah dulu. aku tumpang solat Maghrib kat rumah Fazilah je. dah la restoran tu tutup kol 10.30 mlm. sbb diorg aku lmbt. sbb kitorg x tau lg tempat tu kat mana.

aku drive ke rumah fazilah dlm kol 7.50. aku pakai je la ape2 pon sbb nak cepat. x de la kira colour tu match ke x ke aku malas nak pikir. aku dah lapar. smpi rumah fazilah, minah tu dah tunggu kat exit. mcm biasa dia la yg drive. her son si Izz yg hebat tu dok kat blkg. lambat gak kitorg smpi kat restoran tu. mana taknye, x masuk lg si fazilah ni salah jalan, lps tu dok mencari2 restoran tu... x jumpe daa. jenuh gak mncari. bila dah jumpe... kitorg ade masa 1 jam je nak mkn hahaha. x pe... blh je hehehe.


Kitorg ambik mcm2 ayam ade 3 jenis. chicken balgogi, black pepper chicken & dan garlic chicken. ade seafood dan sayur2an. Kimchi x dilupekan. sos favourite aku ... Korean sauce. emmm yum..yum... utk rebusan, fazilah mintak kimchi soup. air minum fazilah minum ice lemon tea... aku plak ambik honey green tea. huii sedap!!!

kat sini mcm ala2 steambot tau. kita masak bhn2 mentah sndiri. kat tgh meja tu ade dapur. dia letak besi bulat yg tenga2nye ad lubang bulat. then nanti kat lubang tu dia akan letak mcm periuk kecik utk tujuan rebusan. yg besi bulat utk kita bakar2 makanan la. so kita masak sambil mkn...huhu memang best. panas2 lg. bhn2 dia pon fresh. aku naik syok memasak sbb bau dia fulllamaaaak menyelerakan!!! sambil2 masuk bahan...sambil2 kalih2kan... sambil2 ngap masuk mulut hahaha. mcm ni la rupe dapur tu.

aku ngan fazilah... mcm biasa la klu sambil mkn x buat joke dan gelak2 memang x sah. kitorg asyik ckp ï bz ni... bz nak masak" hahhaa. ye la bayangkan la. waiter tu kata kitorg ade masa 55 minutes je sblm diorg tutup. rugi la bayar tp mkn skit2 sbb masa tu buffet tau. so kitorg dok masak dan mkan cepat2. bila Izz buat perangai je fazilah kata. "Izz... mummy bz ni...'" hahaha tu yg aku trus buat joke "ni yg bru org kata mana nak masak lg... nak mkn lg... nak brgambar lg... nak jaga anak lg...  haih susah jd org pompuan ni." then kitorg gelak sakan. aku mkn dah sambil bersila atas kerusi tu. sedap sngt hahaha. akhirnye kitorg berjaya gak habiskan sblm restoran tu tutup. itu pon...pintu dah tutup sparuh hahaha. punye la senang hati.
 kimchi


 yg merah tu la korean sauce


















lps tu kitorg pon bjln nak balik. tp mcm biasa la... Izz mesti sibuk nak main dulu hehehe. Izz Mak Yan memang Hebat!!! hahaha
lps tu sempat la kitorg bergambar2. masa ni shopping mall ni dah lengang hahaha. jenuh kitorg berpusing sbb pintu ke parking kitorg tu dah tutup. elok la exercise lps mkn hahaha.



lps jumpe parking... kitorg pon balik. aku smpi rumah kol 12 lbh gak. ye la aku kena hantar fazilah balik dulu. but last night was amazing hehehee, thanks to fazilah dan ideanye hehehe.

3 comments:

NaniRostam said...

Salam...tak pernah pi lagi...ni yang semangat nak pi berkobar-kobar.....tunggu kau soul garden.....

Unknown said...

hehehe.. best.. :)

Izzaz said...

berapa hengget kne byar nih nk makan kalo nk bwak awek aku kt cni?