BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 4, 2010

juice extractor baru aku.... seronok la membuat jus skrg hehehe

salam,

Kak Yah ade belikan aku juice extractor drpd COSWAY. Ini la juice extractornye heheehe...


sejak pakai braces ni...gigi aku smakin x bersentuhan. nak kunyah makanan ckup la susah...lg susah dr dulu. benda ni dah memang dijangka sblm aku pakai braces lg. tujuan pakai braces ni utk membentuk gigi aku sblm surgery. so doctor dah ckp...gigi aku akan lbh truk dan lbh susah nak mkn slps pakai braces ni. hanye bila dah sembuh dr surgery nanti bru ok. baru blh kunyah. skrg ni... gigi aku dah smakin mnganga. susah giler nak mkn. klu nak mkn pon... bubur atau quacker oat la yg paling snang nak dimkn. telan je. lauk2 plak ikan dan ayam la yg senang...tp ikan jauh lbh senang. tinggal jenuh nak buang tulang je hehehe. sayur2 lg la payah. x kan nak mkn sayur2 yg dah layu... tp yg x brape layu plak, susah nak kunyah. kesannye...aku dah malas nak mkn sayur. letih nak kunyah, cekik nak ditelan...

hasilnye...aku dah kena sembelit. yela...x de sayur nak dimkn. last2 aku cuba blend sayur....buat jus. blender biasa tu...phm2 je la. kena taruh air baru dia jalan. dlm sayur tu sndiri dah ade air. lg nak tambah air. uuu.... bila perah 1 bekas panjang tu penuh ngan jus sayur. aku klu sayur2 ni... ulam dan sayur masak blh la telan. tp klu buat jus sayur... errrr nak muntah tau. :(. bila minum jus sayur...aku picit hidung & tahan nafas. bau dia je dah buat tekak aku kembang. bila dah x thn nafas, aku pon lps la hidung.  sedut udara. tu dia... baunye mcm menggeletek tekak aku tau. yuck! aku dah rase nak muntah...tp kat tgn ni ade lagi jus x abis. adoyyai... nak x nak minum jgak. aku mngaku la... minum jus tu banyak membantu mengurangkan sembelit, tp bila hari2 kena mngadap keadaan mcm tu. aku mula malas nak buat jus sayur tu.

bila dah malas, sembelit aku smakin teruk. aku x de pilihan. aku kena minum jus sayur dan buah jgak. last2 aku dapat idea utk beli juice extractor. aku bincang ngan Fazilah dan family aku. dipendekkan cerita... Kak Yah offer nak tolong belikan dr COSWAY. dia member COSWAY pon. Fazilah kata juice extractor dr COSWAY pon elok. Kak Yah plak ade bnyk kupon so blh la dpt less skit. 

smlm Kak Yah bawak, hr ni Kak Yah ajar mcm mana nak guna. hehehe aku ni... bab2 mesin2 ni kena org ajar. lembab skit hahaha. lps tu aku try buat apple juice. uuu...sedapnye :). slurpp.. nyum3 hehhee. bila aku tengok 2 biji apple dpt jus sparuh mug. aku dah lega dah. maknanye air jus sayur nanti mesti skit. blh la aku telan je hehehe. lps tu aku try buat jus sayur. bkak peti ais... alamak lupe plak nak beli sayur dedaun. yg ade timun, batang saderi, tomato, carrot dan peria katak. aaahh... x pe la. esok2 beli la. buat je ape yg ade dulu. yg penting sayur dan berkhasiat. aku pon ambik la sayur2 tu dan blend. waaa... mudahnye. hehhee tp bila abg mail dtg tengok aku buat jus. dia nampak hampas terpercik kluar dr juice extractor tu. hahaha rupe2nye aku salah pasang hehehe. skrg dah pandai dah ahaha.

bila smue sayur dah siap diblend...jus dia dpt la satu mug. waaaa... aku telan satu nafas je hahaha. bagus3 x la geli gelaman aku nak minum hahaha. alhamdulillah... smoga Allah membalas jasa dan kebaikkan Kak Yah yg baik hati tu dgn sgala jenis kebaikkan di dunia dan akhirat. amin...

ni gambar2 aku buat jus tu hehehe...

 ni la bahan2nye ye puan2 hehehe...

 n i la hasilnye ye puan2 hehehe


 ni hasil buangan ye puan2...ekeke..

lps guna kena la cuci dan simpan... aku dah siap lap dan simpan hehehe. sayang wooo ;)

2 comments:

Mizz_Ila said...

bestnyeee... selamat minum jus segar :) semoga sembelit awk akan cepat baik.

azian_ab said...

smoga cepat kurus jugeeeeek ekeke