BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 4, 2010

jadi babysitter lg :)

hari ni majlis kawin adik ipar adik aku. adik pompuan kpd adik ipar aku... err korg phm x? emmm ape2 aje la. phm2 sndiri je la yek hahaha. Aku kena jadi babysitter Wafiq, sbb mamat tu asyik merayap ke dapur je. nanti ganggu Yang masak. Yang x leh diganggu masa dia busy. klu diganggu nanti dia stress. klu dia stress nanti dia bg Cakaran Harimau Bintang dia tu... mampos aku karang hahahaha. so aku pon memBUSYkan diri jaga Wafiq kat dpn.

Yang masak lauk daging masak lemak cili padi, ayam goreng, rendang pucuk ubi dan sambal udang petai. perghh sedap tp aku x mkn bnyk la. kan aku dah janji ngan fazilah nak diet hehehe. just mkn rasa2 je. janji mesti ditepati gitu. tp rendang pucuk ubi Yang memang marvelous. smue la sedap...tp aku x sentuh daging masak lemak cili padi tu...sbb Yang dah angkut dulu pg rumah adik aku. tp smue memang sedap la... sape yg mask kan... KAKAK AKU JGAK YG TERROR hahaha.

adik ipar adik aku tu just buat kenduri kecil2an je... jemputan dlm 50 org saje. jamu org mkn2 je...sbb buat tunang dan nikah skali gus. x de sanding2. ye la diorg pon x de mak bapak. ksian... tp bagus la adik2 aku tu ( adik dan suami). bersusah payah demi adik mereka. smoga Allah menambah rezeki dan kebahagiaan kluarga mereka. bangga aku ngan diorg. makanan dimasak kat rumah Yang... dia kan ketua tukang masak. pagi2 lg Yang, Kak Yah dan Adik dah bz memasak kat dapur. bila dah siap masak barulah makanan2 tu smue dihantar ke rumah adik. Kak Chik la yg jd assistant adik utk mnjamu tetamu... ala...buat buffet je. layan diri sndiri hhehehe.

aku dan Kak Yah x pegi kenduri. aku kena jaga Wafiq sbb adik aku bz. Kak Yah biasalah dgn anak2 dia yg ramai tu. so x pegi la. kang mcm mana nak control bebudak tu kan.

tp sronok hr ni bila tengok Wafiq dah blh melangkah jauh skit bila aku lpskan tgn. sbg upah... aku masakkan bubur yg siap blender utk Wafiq. dia x suke mkn yg pejal2...so bubur tu tinggal telan je hahaha. bnyk dia mkn... suke aku tengok hehehee.

ni dia dah balik rumah dah. bila dia dah balik bru trpikir nak tangkap gambar bebudak ni. huhuhu gambar Wafiq x de la. sori la Wafiq. next time Mak Yan tangkap yek... mmm majlis adik ipar adik aku tu dah selesai dah. alhamdulillah...sbuah masjid dah dibina. smoga bahagia ke anak cucu ye. amin


 ketua tukang masak dah siap nak ke majlis hehehe

 anak2 buah kesayangan  aku




 gambar2 si Humairah, anak bongsu Kak Yah

 Syafiq

 Hakim dan Soleh


 tiap2 kali diorg dtg, TV x de citer lain mlainkan cartoon huhu...

 Syafiqah

 Syafiq & Syafiqah


1 comments:

ILA HAFIZ said...

alhamdulillah..selesai gak majlis tu. selamat pengantin baru.