BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 25, 2010

JAGALAH KEBERSIHAN PANTRY OFFICE ANDA!!!!

salam,

hari ni aku bengang sangat. aku bngang dgn sikap officers2 kat opis aku. sikap diorg langsung x endahkan kebersihan kat pantry kitorg. pantry kitorg tu kecik je. x susah pon nak jaga. slalu sngt kotorkan singki. aku x kisah klu diorg rendamkan cwn2 kat skeliling singki. tp yg aku bngangkan...diorg x reti2 nak buang sampah kat singki tu. sisa makanan diorg tu tau... huh angin aku.

opis aku x ramai pompuan. lelaki cuma 2 org je. x ramai pon. x leh ke jaga kebersihan stakat pantry yg x berape nak besar tu. itu pon malas. dah bnyk kali tau singki tu tersumbat. diorg x pikir ke... klu dah trsumbat tu nanti.. kan menyusahkan org lain. org lain pon nak jgak singki tu. abih tu trpaksa la aku bersihkan dan pam. tgn aku ni dah penat mngepam singki tu... pam ngan tapak tangan je weyh. lps tu diorg suka tinggalkan pantry tanpa kemas meja tu... sisa2 makanan bnyk kat atas meja tu. kadang2 pantry tu berbau. tu...korg x tengok lg rupe rak pinggan kitorg... huhuh sadis.

aku slalu la kemas pantry tu... tp bila aku kemas... diorg balik buat lg. penat btol la. opis aku ni ramai officer masalahnye....smue pompuan plak tu... utk pngetahuan korg..officer kat tmpt kitorg wajib ade kelulusan Master. tp... diorg ni buat aku tertanye2... kat rumah diorg ni mcm mana? klu kat opis dah mcm ni... rumah diorg mcm mana agaknye.

fazilah dah sorg kakak tu..dah lama nasihatkan aku... jgn kemas pantry tu. buat penat je. biarkan je. klu nak ikutkan 2 adik2 kat opis tu pon x kemas pantry. agaknye pasal diorg malas nak kemas...klu kemas asyik disepahkan...sape sanggup nak kemas. bila pk balik... btol jgak ckp fazilah... x yah kemas... buat je mcm dua adik kat opis tu. diorg pon buat dunno je.

tp aku ni pompuan...dah la meja aku tu btol2 tp pantry. bila technician dtg nak btolkan singki trsumbat. aku naik malu...sbb aku ni trgolong dlm org2 pengotor di kpala technician2 tu. ye la... diorg bknnye tau pon sape yg sumbatkan singki... diorg x tau sape yg kotorkan pantry. diorg x tau sape yg x pandai susun rak pinggan. huuuu skali diorg pandang aku yg dok kat sblh pintu pantry. uuu malu weyh. x tau la korg kan.... kot bg korg benda tu x malu ke...tp aku malu benda2 mcm ni. 

kebersihan tandas dan dapur lambang peribadi kita sbg org pompuan tau. uuu malu aku weyh. yg lain mungkin x rase sbb dah kawin. tp aku blm kawin... jatuh saham aku weyyhh huhuhu.

tp x salah kita jaga kebersihan pantry kita kan... menjaga kebersihan tu pon sbhgn drpd ibadat kan kan kan....so klu pantry kita bersih... kita pon senangkan. org lain pon senang nak guna. bkn kita je yg guna pantry tu... sok pikir la. malu la skit klu org tengok pantry kita kotor mcm tu. heee x tau la klu diorg x de perasaan. klu aku maluuu dah tu... YG AMAT!!!!....

soo renung2kan dah slamat beramal....kata dr fadilah kamsah


 sila pastikan pantry anda....


 bersih dan kemas


 tersusun dan teratur


akhir sekali...singkinya... bersih dan clear!!!... tak tersumbat!!! 
untuk kepentingan kita bersama!!!!


lu pikir la sendiri!!! ... kata nabil
assalammualaikum...

1 comments:

ILA HAFIZ said...

lepas ni kalau kotor lg x tau laaaaaa